#PelNostreMar , cas d’èxit en la neteja de platges de Barcelona promogut per Diagonal Mar

Més de 500 kg de residus recollits en la 8a edició de #PelNostreMar

Barcelona 25 de setembre de 2024

Diagonal Mar ha tornat a demostrar el seu compromís amb el medi ambient en celebrar amb èxit la 8a edició de #PelNostreMar . Aquesta iniciativa, que busca conscienciar sobre la importància de preservar els nostres oceans, ha aconseguit reunir més de 200 voluntaris, els quals han recollit més de 500 kg de residus en una jornada marcada per la participació i el compromís.

La jornada del passat 20 de setembre va comptar amb dues sessions.

• La matutina, enfocada en empreses i entitats locals, es va dur a terme a la Platja de la Mar Bella, on un equip de bussejadors, paddle surfistes i personal terrestre van treballar incansablement, malgrat les interrupcions causades per la pluja.
  • La sessió vespertina, dirigida a famílies i clients, es va centrar en la neteja del litoral de la Platja de la Mar Bella i la Platja de Llevant. Gràcies a la col·laboració de VanasDrive i Yotuba Barcelona, i a la dedicació dels voluntaris, es van aconseguir netejar tant les platges i el fons marí de l’espigó de Bac de Roda.
  •
    Complementant les activitats de neteja, de la mà de l’Ajuntament de Barcelona, es va realitzar la sessió formativa “Laboratori de platges” per conscienciar sobre els micro plàstics i el seu impacte en el nostre entorn.

Sonia Contreras, gerent de Diagonal Mar, ha destacat la importància d’aquesta iniciativa: “El nostre objectiu és involucrar la comunitat en la protecció del nostre mar. Els resultats obtinguts en aquesta edició són una mostra del compromís de tots els participants.”

Malgrat les adverses condicions climàtiques, més de 200 voluntaris es van unir a Diagonal Mar en la 8a edició de #PelNostreMar , demostrant un compromís inquebrantable amb la preservació dels nostres oceans. La jornada, marcada per la pluja, no va ser obstacle perquè aquests apassionats defensors del medi ambient recol·lectessin més de 500 kg de residus a les platges de la Mar Bella i Llevant.  Els residus recollits van ser correctament tractats i segmentats, la qual cosa permetrà la seva gestió adequada i reduir el seu impacte en el medi ambient.

#PelNostreMar  s’ha consolidat com una de les campanyes de neteja de platges més importants de Barcelona, mobilitzant cada any els voluntaris i generant un impacte positiu al nostre litoral. Amb aquesta nova edició, Diagonal Mar reafirma el seu lideratge en la lluita contra la contaminació marina i ens convida a seguir treballant junts per un futur més sostenible.