Diagonal Mar celebra la 8a edició de #Pelnostremar i et convida a submergir-te en la conservació marina

L'esdeveniment, organitzat per Diagonal Mar juntament amb Barcelona Forum District en col·laboració amb VanasDrive i Yotuba Barcelona, proposa connectar amb el mar a través d'activitats gratuïtes com el baptisme en busseig i el paddle surf

S'espera que 200 voluntaris acudeixin a la cita per recollir més d’una tona residus a la Platja

Barcelona, 06 de setembre 2024

Diagonal Mar, referent en el sector comercial i compromès amb el medi ambient, torna a liderar la lluita per un mar més net amb la 8a edició de #Pelnostremar, el certamen anual de neteja del fons marí que busca promoure la consciència ambiental i la sostenibilitat en col·laboració amb entitats compromeses amb la protecció del nostre ecosistema marí,  destinat a la neteja i conservació del litoral barceloní. Enguany, la iniciativa s’ampliarà al llarg de tres caps de setmana replets d’activitats per a tots els públics i culminarà en una gran jornada de neteja el divendres 20 de setembre.

La campanya, que es desenvoluparà amb l’objectiu de preservar l’entorn marí del litoral barceloní i fomentar l’educació ciutadana cap al mar, serà organitzat per Diagonal Mar i Barcelona Forum District, els quals comparteixen la visió de preservar els nostres oceans i fomentar pràctiques responsables. Aquest esdeveniment es durà a terme el divendres 20 de setembre a la Platja Mar Bella, Barcelona. A més, VanasDrive, experts en submarinisme, s’uniran a aquesta noble causa, aportant la seva experiència i recursos per garantir la recuperació de residus del fons marí.

Un mar d’activitats per a totes les edats

Del 9 a l’11 de setembre, els amants del paddle surf podran gaudir de sessions a l’alba que combinen activitat física i xerrades sobre l’impacte humà al mar. D’altra banda, del 24 al 26 de setembre, s’oferiran baptismes de busseig per descobrir la bellesa submarina i conscienciar sobre la importància de la seva conservació. Les places per a les activitats de paddle surf i busseig són limitades. Per reservar, cal enviar un correu electrònic a info@diagonalmarcentre.es

La jornada principal de neteja es durà a terme el divendres 20 de setembre. a les 10h del matí, amb la participació de bussejadors professionals, voluntaris i representants d’entitats col·laboradores, en la qual s’esperen més de 200 assistents. A la tarda, a partir de les 17:00 hores, es farà una neteja de la platja en un format lúdic i educatives per als més petits, fomentant així la consciència ambiental des de la infància.

Sonia Contreras, gerent de Diagonal Mar, convida als veïns i a tots aquells que desitgin donar suport a la causa: “El nostre mar necessita la nostra ajuda. Amb #Pelnostremar, busquem despertar consciències i fomentar un sentiment de pertinença cap al nostre entorn. El 20 de setembre us esperem a la Platja de la Mar Bella, on junts aportarem el nostre granet de sorra per un mar més net i un futur més sostenible.” I afegeix: “En aquesta edició, volem involucrar especialment les famílies. Desitgem que els nostres nens creixin en un món on la cura del medi ambient sigui una prioritat. Per això, hem preparat activitats especials perquè puguin aprendre i divertir-se mentre contribueixen a un futur més sostenible.”

A través de #Pelnostremar, Diagonal Mar busca sensibilitzar la societat sobre la importància de preservar els nostres ecosistemes marins i fomentar la participació ciutadana en accions de conservació, en col·laboració d’empreses i organitzacions afins amb la qual treballa per crear un futur més sostenible per als nostres oceans.

La iniciativa ha estat reconeguda en diverses ocasions pel seu impacte positiu en el medi ambient i la seva capacitat per mobilitzar la comunitat, consolidant aquesta iniciativa com una campanya de referència en la lluita contra la contaminació marina.